Min slekt i Skage og Overhalla

Moderator: MOD_Nord-Trøndelag

Svar
Runar Magne Johansen
Innlegg: 23
Registrert: 30. juni 2011 kl. 20.52
Sted: HARSTAD

Min slekt i Skage og Overhalla

Legg inn av Runar Magne Johansen » 30. juni 2011 kl. 21.24

Kan noen hjelpe meg og finne ut om det er noen etterkommere av Andreas Ingebrightsen og Sophia Salamonsdatter, igjen i Trøndelag.
Min tippoldemor het Julianna Marie Andreasdatter, var datter av overnevnte, hun var født i 1837. Jeg har en søster av Julianna, hun het Lisabeth, var gift med Elias Olsen. Lisabeth var født i 1831 -32.
Andreas Ingebrightsen var fra gården Homstad, Skage i Namdalen og Sophia Salamonsdatter var fra gården Gansmo i Overhalla.

Foreldrene til Andreas var Ingebright Olsen (1765) og Marithe Erichsdatter (1765)

Foreldrene til Sophia var Salamon Nielsen (1761) og Margrethe Pouveldatter (1765)

Min tippoldemor Julianna Andreasdatter var gift med Rafael Olsen Tuff fra Sparbu.
Etter mine funn fikk de tre barn, min oldemor Ellen Sofie Olsen Tuff (1860) og døde i Sildpollen i Eidsfjord i 1899, nå Sortland kommune, og to gutter Ole Randulf Olsen Tuff (1866) og Theodor Sedevard Olsen Tuff (1869)

Jeg er fra Sildpollen i Eidsfjord, men nå bosatt i Harstad.

Vil gjerne komme i kontakt med etterkommere av foreldrene til Andreas og Sophie, hvis det er noen.

Svar

Gå tilbake til «Overhalla»