Trelasthandler Peter Stalin

Moderator: MOD_Nord-Trøndelag

Svar
dn03470
Innlegg: 7
Registrert: 14. november 2004 kl. 9.50
Sted: LEVANGER

Re: Trelasthandler Peter Stalin

Legg inn av dn03470 » 28. februar 2005 kl. 11.31

Peter Stalin var født 2. september 1753 i Sta i Åre, Jämtland og døde 21. juli 1811 på Langsåvollen (Villa Sorgenfri) i Meråker. Jeg har en del stoff om denne mannen, men er det flere som har stoff ønsker jeg gjerne kontakt for å utveksle opplysninger. Min e-popstadresse er einhauga@online.no

Tor Sommervold Fortunali

Re: Trelasthandler Peter Stalin

Legg inn av Tor Sommervold Fortunali » 18. mars 2006 kl. 0.01

Her i grenda har vi rester av en gruve som blir kalt Stalin-gruva. Det har vært utgravd mineraler, muligens kalkholdige, ev. gjort forsøk på dette . Dette skal ha vært utført av en ved navn Stalin som mul. en periode hadde base på Ranheim. Han var svensk og skal være begravet i meråker. Ø gjerne oppl. som du måtte ha da dette stemmer godt din innledning. Kan også mul. skaffe suplerende info mvh. TS.

dn03470
Innlegg: 7
Registrert: 14. november 2004 kl. 9.50
Sted: LEVANGER

Re: Trelasthandler Peter Stalin

Legg inn av dn03470 » 19. mars 2006 kl. 15.58

Tor Sommervold.
Jeg har vært bortreis en periode og fant ditt svar etter heimkomst i dag. Dine opplysninger er av stor interesse. Jeg er spesielt interessert i kildehenvisning til det du alt har nevnt. Jeg ønsker gjerne å utveksle stoff. Hvis du sender meg din e-postadrsse skal jeg sende deg noe stoff. Min e-postadresse er:
einhauga@online.no

Tor Sommervold Fortunali

Re: Trelasthandler Peter Stalin

Legg inn av Tor Sommervold Fortunali » 9. april 2006 kl. 0.40

Epostadr: tsommerv@online.no
Kilde: Ranheim Historielag v/ ungdomskolelærer. Gruvedrift en gang i perioden 1775-1800? Ønsker å høre hva dere vet om hva han drev med gjennom livet. Jeg skal fotografere og undersøke nærmere på gruvestedet når snøen forsvinner. Dette stedet er lokalisert på Sæterbakken ved Jonsvannet. Hører gjerne mer fra deg. Finnes det noe portrett av Peter Stalin?

dn03470
Innlegg: 7
Registrert: 14. november 2004 kl. 9.50
Sted: LEVANGER

Re: Trelasthandler Peter Stalin

Legg inn av dn03470 » 9. april 2006 kl. 9.59

Takk for tilbakespill. Sender deg noe av mitt materiale på den oppgitte e-postadressen din

Svar

Gå tilbake til «Meråker»