Anne Cathrine Nordahl

Moderator: MOD_Nord-Trøndelag

Svar
Hans Petter Ludvigsen
Innlegg: 47
Registrert: 3. januar 2005 kl. 20.22
Sted: BODØ

Anne Cathrine Nordahl

Legg inn av Hans Petter Ludvigsen » 8. september 2013 kl. 23.30

For noen år siden etterlyste jeg informasjon om anene til Henrik Schjødt og Anne Cathrine Nordahl som var bosatt i Trondheim. Jeg har fått informasjon om anene til Henrik, men om Anne Cathrines aner vet jeg fortsatt ingenting sikkert.
Jeg er imidlertid kommet over et hefte som heter "Nordre VEMUNDVIK - omfatter hovedbrukene Spjøtnes, Hammarsøya, Heimdalen Lødding, Vetterhus og Duna - ca 1865", utgitt av Øystein Hoff i 2002. Vemundvik er i nåværende Namsos kommune, Nord-Trøndelag.
På side 59 finner jeg flg tekst: "Svend Busch Nordahl, f 1751 på Høknes, konf. under Hammersøen 1767. Hans far var Fogd Svend Nordal og h. som en tid var på Høknes. (De hadde også barn Anne Cathrine , Konf. Hammersøen 1766 og Jakob Nissen, f 1752 på Høknes. Kona til Svend Nordal er nok død, og han har med Maren Johansdtr. Høknes barn Lorentz, f 1760, d 14 dg.)
Jeg lurer på om det er denne Anne Cathrine som blir gift med Henrik Schjødt? Hun ble konfirmert i 1766, og det rimer jo bra med fødselsåret 1750 som jeg har registrert tidligere.
Er det noen som sitter på opplysninger som kan underbygge mine antagelser ev avkrefte dem?

gj17048
Innlegg: 1876
Registrert: 2. oktober 2012 kl. 19.48
Sted: LEINSTRAND

Re: Anne Cathrine Nordahl

Legg inn av gj17048 » 9. september 2013 kl. 11.47


Svar

Gå tilbake til «Namsos»