Hilmar Gunerius Haagensen f.1871 Malvik

Moderator: MOD_Sør-Trøndelag

Svar
Jørgen Barlaup

Re: Hilmar Gunerius Haagensen f.1871 Malvik

Legg inn av Jørgen Barlaup » 19. desember 2002 kl. 15.13

Er det noen som kan hjelpe meg å finne ut noen opplysninger om min oldefar.Oldefar Hilmar Gunerius Haagensen han er født i Malvik ca.1871 og han var gift med Marith Haagensen (pikenavn:Sivertsdatter)hun er født ca.1877 i Malvik.Jeg vet heller ikke noen ting om henne så er det noen som kan hjelpe så mange takk.En tillegsopplysning på dem som jeg har funnet er at de hadde disse barna:
1:Hilda Marie(farmor)f.06.08.1897
2:Sverre Julius
3:Astrid Edvarda(Mariths datter)
4:Henry?
5:Rolf?
6:Anny?
7:Birger?
8:Ingrid?
9:Erling?
10:Agnes?
+ det ble fortalt at det skal være to til.
håper at disse opplysningene kan være til hjelp.
På forhånd takk.
hilsen JØRGEN BARLAUP.

dn07221
Innlegg: 190
Registrert: 2. april 2005 kl. 17.47
Sted: JAKOBSLI

Re: Hilmar Gunerius Haagensen f.1871 Malvik

Legg inn av dn07221 » 19. desember 2002 kl. 19.32

I dette tilfellet er du ganske heldig. Kirkeboka med dåpsinnførselen til din oldefar Hilmar Gunerius er blant de som er gjort tilgjengelige på Internett.

Jeg har sjekket at han er der og skal gjerne hjelpe deg å finne ham dersom du får problemer med å finne ham selv.

Følg lenken til venstre på siden der det står "Digitalarkivet". Øverst på Digitalarkivets sider står det "Kjelder ordna etter:". Trykk på "Type", velg "Kyrkjebøker", deretter "døypte" og "Sør-Trøndelag".

Her vil du finne "Døpte Strinda 1727-1910". Velg denne. Når du søker er det viktig at du ikke skriver inn navnet eksakt slik du har det nedskrevet selv. Skrivemåten kan variere fra gang til gang. I rullgardinmenyen øverst til venstre kan du f.eks. velge "Navn". I den midterste rullgardinmenyen kan du velge "børjar på". Det er dette søkevalget jeg selv som oftest bruker.

Når du nå skal søke etter navnet vil jeg begrense meg til å skrive inn "Hil". Navnet kan f.eks. være skrevet "Hillmar", "Hilmer" etc..

Med et forholdsvis sjeldent navn som dette får man som regel ikke så mange treff.

Finner du ham? Dersom det stemmer at Marit også er født i Malvik bør hun være i samme boka. Jeg har ikke forsøkt å finne henne. Gi et hint dersom du ikke finner henne selv.

mvh Einar Aa.
aasprong@chembio.ntnu.no

Jørgen Barlaup

Re: Hilmar Gunerius Haagensen f.1871 Malvik

Legg inn av Jørgen Barlaup » 20. desember 2002 kl. 17.15

TAKK FOR VELDIG GOD HJELP

Svar

Gå tilbake til «Malvik»