Brynhild Jensdatter Ysæt /Lesetmoen

Moderator: MOD_Sør-Trøndelag

Svar
Brukeravatar
dn21538
Innlegg: 118
Registrert: 28. juli 2007 kl. 19.03
Sted: HELL

Brynhild Jensdatter Ysæt /Lesetmoen

Legg inn av dn21538 » 8. juni 2009 kl. 20.21

Er på utkikk etter opphavet til Brynhild Jensdatter Lesetmoen født ca 1777. Jeg har ikke greid å finne fødselen hennes så kanskje ble hun ikke født i Holtålen. Men ved konfirmasjonen i 1796 bor hun på Ysæt: Lenke til konfirmasjonen. Hun giftet seg i 1799 med Ole Jonsen Leset, samme dag som den førstefødte ble født:Lenke til fødselen og ekteskapet
Ved FT i 1801 er de Bosatt på Leseth (Lesætha). Da bor også moren Kirsti Jonsdatter sammen med dem. Hun er oppgitt å være enke og 56 år gammel. Kirsti Jonsdatter skulle da være født ca 1745.
Jeg har ikke funnet Kirsti født men jeg finne en konfirmasjon som kan være henne i 1763: Kiersti Jonsdatter Fieset Er det noen som kjenner Kiersti Fieset og som eventuelt kan bekrefte eller avkrefte at dette Kiersti, mor til Brynild Jensdatter?
Jeg har lett etter ekteskapet mellom Kiersti og Jens men har ikke funnet noe. Jeg lurer allikevel på om jeg har funnet Jens faren til Brynild: Jens Andersen Ysætmoen dør i 1797. Han er da 60 år og skulle da være født ca 1737. Er det noen som kjenner til Ysæt og som evt. kan bekrefte eller avkrefte at dette kan være faren til Brynild?

Takknemlig for hjelp.

Svar

Gå tilbake til «Holtålen»