Etterkommer av Paul Johansen Paulsmo/Prytz på Innset/Kvikne?

Moderator: MOD_Sør-Trøndelag

Svar
Brukeravatar
dn24061
Innlegg: 218
Registrert: 1. august 2009 kl. 8.37
Sted: RØROS

Etterkommer av Paul Johansen Paulsmo/Prytz på Innset/Kvikne?

Legg inn av dn24061 » 31. august 2014 kl. 11.29

Hei!

Finnes det en etterkommer i rett nedadstigende mannslinje fra kullebrenneren Paul (Pål) Johansen Paulsmo/Prytz f. ca 1630? (Pålsplass/Strand/Innset el. Kvikne) som er villig til å teste sitt Y-DNA gratis?

Jeg prøver å finne ut om det er slektskap mellom Paul på Innset/Kvikne og Anders Joh(a)nsen Prytz og Jacob Anderssen Prytz på Røros. Samtidig kan det evt. verifisere om sjaktstigeren på Kvikne, Johann Prysser/Prytzer/Prytz, er eller har felles forfar med disse.

Jeg har testet mitt Y-DNA (67 markører) hos FamilyTreeDNA og også hos Genebase/DNA Ancestry Project. Jeg nedstammer fra Anders og da sannsynligvis også fra Johann i ren mannslinje (sønn av sønn av sønn osv.) Har allerede kontrolltestet med en etterkommer av en annen sønn av Anders, og det ser ut til at vi begge nedstammer fra Anders i hvertfall. Mangler ennå test av en etterkommer av Jacob i tillegg til Paul.

Jeg tilbyr da å betale for en inngangstest på 12 markører Y-DNA hos FamilyTreeDNA. Ta kontakt med meg på email: odd.prytz@gmail.com

Om også noen som leser dette har tips om etterkommere i ren mannslinje fra Paul (og evt. Jacob), vær så snill og ta kontakt!

Se også:

https://slektsforum.slektogdata.no/view ... 490#641490

Hilsen Odd Prytz, Røros

(poster også dette innlegget under Tynset og Slekter/Prytz)

Svar

Gå tilbake til «Rennebu»