Anders Jakobsen Børøsund

Moderator: MOD_Sør-Trøndelag

Svar
dn19444
Innlegg: 859
Registrert: 28. oktober 2005 kl. 12.59
Sted: TILLER

Re: Anders Jakobsen Børøsund

Legg inn av dn19444 » 23. juni 2003 kl. 0.40

Kan noen hjelpe meg med opplysninger om en Anders Jakobsen som bosatte seg i Børøsund på Hitra siste halvdel av 1700-tallet. Han var gift der et par ganger, og døde på 1820-tallet. Jeg vet at han hadde en bror i Ingeborgvik på Fjellværøy (Ole), og jeg leter etter deres opphav. Ifølge Hitraboka og Sandstadboka skal Anders ha blitt født på Storfosna. Jeg har trålet Storfosna-kapittelet i Ørlandsboka, men ikke funnet noe som matcher. Kan noen hjelpe meg her?

Vennlig hilsen
Krister Olsen

Brukeravatar
Roar Kvam
Innlegg: 270
Registrert: 18. mai 2005 kl. 14.07
Sted: TRONDHEIM

Re: Anders Jakobsen Børøsund

Legg inn av Roar Kvam » 25. juli 2003 kl. 2.07

Hei Krister, Jeg har tittet i Familysearch og funnet en Jacob Andersen Børøsund Hitra, men det står at han dør i 1751 så det kan være en annen. Men jeg vet med sikkerhet at det var en Jacobsen som bodde ved Fjellværøy som har slekt på Ørlandet for familien hadde et slekstreff for en del år siden. Jeg holder på med forskning på slekt på Hitra og jeg var i dag i kontakt med ei Dagny Sundli f.1921 som var gift med Georg Jakobsen som hadde forfedre fra Fjellværøy og Ørland. får du ikke flere data så kan jeg kontakte denne familien for deg. Om det er den rette familien?

Svar

Gå tilbake til «Hitra»