Etterlysning av gård i området Vågland

Moderator: MOD_Møre_og_Romsdal

Svar
Brukeravatar
Tom Richard Wold
Innlegg: 115
Registrert: 30. desember 2010 kl. 18.53
Sted: Åndalsnes

Etterlysning av gård i området Vågland

Legg inn av Tom Richard Wold » 22. februar 2016 kl. 15.04

Hei,

Et lite skudd i blinde og jeg er klar over at det er lite å gå på av kilder men jeg prøver lykken.

Min morfar Nils Gjengstø ble født i Halsa i 1919 av foreldre Martinus Nilsen Gjengstø og Gjertrud Toresdatter Hoel. Dette har jeg godt dokumentert.

Nylig hørte jeg rykter om at han ble oppfostret på en annen gård i Halsa i Vågland. Dette er rykter som jeg har hørt fra flere hold uten at noen kunne utdype hvor eller av hvem.

Jeg har imidlertid dette bildet av litt dårlig kvalitet som visstnok skal være tatt på denne gården hvor han ble oppfostret frem til sin konfirmasjon i 1934.

Mitt lille håp er at noen kan gjenkjenne inngangspartiet til bygningen på bildet og hjelpe meg å plassere hvor min morfar ble oppfostret og eventuellt av hvem?

mvh

Tom R. Wold
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Sveinung Otto Lervåg
Innlegg: 132
Registrert: 31. mars 2005 kl. 23.29
Sted: OSLO

Re: Etterlysning av gård i området Vågland

Legg inn av Sveinung Otto Lervåg » 20. august 2016 kl. 1.04

Hei
Jeg kjenner ikke Halsa så godt, men hvis du er på Facebook ville jeg rådet deg til å prøve denne gruppa. Der regner jeg med du kan få napp. :-)

Bilder og historier fra gamle Halsa kommune:
https://www.facebook.com/groups/5203606 ... 7/?fref=ts

gj21030
Innlegg: 702
Registrert: 26. januar 2014 kl. 19.15
Sted: AVALDSNES

Re: Etterlysning av gård i området Vågland

Legg inn av gj21030 » 20. august 2016 kl. 20.16

Kan vel kanskje være Betten siden det står som bosted ved han konfirmasjon.
Bygdeboken for "Betten" er ikke på nb.no, men det er kanskje noen som kan gjøre et oppslag for å se om det er noe bilde der. Eller noen har på nevnte FB side...

Mvh Øystein

Svar

Gå tilbake til «Halsa»