Husmannen Jon Skredder eller Jon Olson/Jonsson Meisingset

Moderator: MOD_Møre_og_Romsdal

Svar
Magnar Husby
Innlegg: 562
Registrert: 25. mars 2009 kl. 21.03
Sted: ELNESVÅGEN

Husmannen Jon Skredder eller Jon Olson/Jonsson Meisingset

Legg inn av Magnar Husby » 5. februar 2015 kl. 0.54

Husmannen Jon Skredder eller Jon Olson/Jonsson Meisingset på Balstad gift 1740 med Mildri Jonsdotter Solli f 1707

I Gards- og ættesoge for Tingvoll bind 3 side 488 (under ein husmannsplass på Balstad) av Hans Hyldbakk står denne familien presentert:
”Jon Skredder brukte plassen i 1741 og så vidt ein kan skjøne var det same mannen som var husmann her også i 1769.” Hyldbakk presenterer følgjande barn:
1.Jon f 1741
2.Mali f 1743
3.Mildrid
Kona til Jon er ikkje nemnd her, men ein medhjelpar har funne denne opplysninga: ”I Tingvoll Bind I, side 182, står Mildrid Jonsdatter Solli. Der står det at hun giftet seg med Jon Olsen Meisingset i 1740.”

Og dette stemmer med kjeldene vi har undersøkt
Forlovinga og giftarmålet mellom Mildri Jonsdotter Solli (f1707 – er også ført i kyrkjeboka) og Jon Olson Meisingset står begge i Ministerialboka for Tingvoll 1740. Og sonen Jon vert døypt i 1741 (Dom Oculi) med fleire fadrar frå Solli. Dåpenen til dottera Mali har eg ikkje funne, men ho er heime under ekstraskatten i 1762. Ho vart 1770 gift med Bersved Erikson Bergsli f 1740 (foreldre: Erik Olson Tingvollien og Kari Steinarsdotter Balstad – ein son Steinar f 1733 er nemnd av Hyldbakk, men ikkje Bersvend, og under Balstad har dessutan Hyldbakk feilskrive at Kari Steinarsdotter vart gift med Erik Johanson Bergsli). Mali og Bersvend heldt til på Balstad (1771), så Reiten (1774), så Balstad igjen (1786), før dei til sist flytta til Altervika under Fredsvik.

Så tilbakle til hovudproblemet: Kven var denne Jon Olson Meisingset gift med Mildri i 1740? I ekstraskatten 1762 står det at husmannen heitte Jon Jonson, og HUSTRU Mildri Jonsdotter. Og Hyldbakk skriv altså at det er same husmannen. Her er det altså noko feilskriving eller andre mistak. Det er ikkje funne spor av nokon Jon Olson eller Jon Jonsson på Meisingset.

Men kanskje nokon har vore borti noko her som kan hjelpe til å oppklare saka?

Barnet nr 3, ovanfor, Mildrid har eg ikkje prøvd å finne.

Tore Kristiansen
Innlegg: 4188
Registrert: 18. november 2004 kl. 9.47
Sted: KRISTIANSUND N

Re: Husmannen Jon Skredder eller Jon Olson/Jonsson Meisingse

Legg inn av Tore Kristiansen » 5. februar 2015 kl. 12.03

Jon Skredders datter Mali døpt i 1744, øverst til venstre på venstresida: Tingvoll, Ministerialbok 1732-1751, uten sidenummer. Faddere fra Ballstad og gardene i nabolaget.
:) Tore

Tore Kristiansen
Innlegg: 4188
Registrert: 18. november 2004 kl. 9.47
Sted: KRISTIANSUND N

Re: Husmannen Jon Skredder eller Jon Olson/Jonsson Meisingse

Legg inn av Tore Kristiansen » 5. februar 2015 kl. 12.09

I den militære legdsrulla fra 1749 står han bare som Jon Balstadt, 42 år gammel.
:) Tore

Tore Kristiansen
Innlegg: 4188
Registrert: 18. november 2004 kl. 9.47
Sted: KRISTIANSUND N

Re: Husmannen Jon Skredder eller Jon Olson/Jonsson Meisingse

Legg inn av Tore Kristiansen » 5. februar 2015 kl. 12.21

I ekstraskattmanntallet 1764 som jeg har fotografert av i Riksarkivet, står det bare Jon Jonsen og hustru som husmenn under Ballstad.

Har du sjekket om det var skifte etter dem?
:) Tore

Magnar Husby
Innlegg: 562
Registrert: 25. mars 2009 kl. 21.03
Sted: ELNESVÅGEN

Re: Husmannen Jon Skredder eller Jon Olson/Jonsson Meisingse

Legg inn av Magnar Husby » 5. februar 2015 kl. 13.15

Jeg har ikke sjekket om det er skifte etter dem, for jeg aner ikke når de døde heller. Så jeg er ikke kommet så langt i undersøkelsen. Men takk for dåpen til Mali. Det kan være til hjelp med faddernavnene når en skal komme videre, selv om det også her står bare Jon Skredder, og selv om det i 1764 også bare står Jon Jonsen, skuffende nok.

Svar

Gå tilbake til «Tingvoll»