Kristian og Augustinus Aanes

Moderator: MOD_Møre_og_Romsdal

Svar
Erik Hov
Innlegg: 1116
Registrert: 19. desember 2005 kl. 13.02
Sted: GJØVIK

Kristian og Augustinus Aanes

Legg inn av Erik Hov » 21. august 2016 kl. 3.22

Hei.
Prøver å finne bilder av to slektninger:
Kristian Martin Aanes 1867-1929 og broren Augustinus Kristian Aanes 1869-1908..........
Augustinus hadde ikke barn men var gift med Anna Lysøy fra Kornstad. Anna ble senere gift ,men fikk ikke egne barn men en fosterdatter Ruth Ohr senere gift Kleivmyr. Jeg har et litt dårlig bilde av Anna ,men mangler bilde av Augustinus.
Kristian var gift med Ales Ivasdatter Boksaspen fra Straumsnes 1857-1920 og så med Lisbet Olsdatter Gulla fra Surnadal 1875-1951. Kristian og Ales hadde 2 sønner Ingvald og Idar som begge døde unge og barnløse og heller ikke gifte. Kristian og Lisbet hadde en adoptivdatter som jeg tror lever. Jeg har bilde av Lisbet og adoptivdatteren ,men ikke av noen av de andre.
Vet ikke om det finnes bilder av disse ,og vet ikke hvor jeg kan forhøre meg etter det heller siden verken Augustinus eller Kristian har noe etterslekt jeg kan spørre. Kristian var forresten smedmester i Kristiansund mens Augustinus var gardbruker på Søndre Aanes i Frei. Augustinus omkom da han kullseilte med båt ved Gjengstøa på tur fra Kr.sund til Aanes på Frei.

Noen som har noe formening om hvor jeg kan forhøre meg om evt bilde av dem? (skal vel noe til at det finnes kanskje....) Disse to hadde 7 søsken ,og jeg har bilde av de sju ,men mangler altså bare bilde av disse to.....

håper noen kan hjelpe.

mvh Erik

Brukeravatar
Astrid Mollan
Innlegg: 6466
Registrert: 1. mars 2009 kl. 18.46
Sted: KRISTIANSUND N

Re: Kristian og Augustinus Aanes

Legg inn av Astrid Mollan » 21. august 2016 kl. 12.24

Jeg har satt innlegget ditt i Facebookgruppene Gamle bilder fra Averøy og Tingvoll.Det er også et aktivt historielag på Frei. Freiøya historielag.
Astrid M

Brukeravatar
Astrid Mollan
Innlegg: 6466
Registrert: 1. mars 2009 kl. 18.46
Sted: KRISTIANSUND N

Re: Kristian og Augustinus Aanes

Legg inn av Astrid Mollan » 21. august 2016 kl. 14.21

Jeg har sendt deg en PM.
Astrid M

Svar

Gå tilbake til «Kristiansund»