Familien Fager/Fagerheim

Moderator: MOD_Sogn_og_Fjordane

Svar
Ellen Gilhuus
Innlegg: 108
Registrert: 28. desember 2004 kl. 12.23
Sted: HØNEFOSS

Familien Fager/Fagerheim

Legg inn av Ellen Gilhuus » 13. november 2009 kl. 16.31

Er det noen som vet hvor det ble av barna til Karen Kristina og Oscar Fager??

Karen kommer fra slekter på Ringerike. Dette er hva jeg vet.

1. Karen Kristina Aslesdtr. Søhol- b. 05.oktober.1873 in Hafslo, Luster, Sogn og Fjordane. D. 23.februar.1947 in Solvorn, Luster, Sogn og Fjordane. She married Oscar Magnussen Fager on 02.juni.1893 in Solvorn, Luster, Sogn og Fjordane, son of Magnus Fager B.1867 in Aalmaal,Elfsberg, Sverige D. 24.mars.1899 in Hafslo, Luster, Sogn og Fjordane. She married Sivert Olsen Svensaas on 10.februar.1903 in Solvorn, Luster, Sogn og Fjordane (son of Ole Olsen Svensaas). B. 1880 in Tromsø, Troms.

Ved folketellinga i 1900 bor familien på Fagerheim i Hafslo. Karen er enke.
Oscar var veiarbeider da han giftet seg. Oscar ble slået ihjel av isjøkul-
Barnas er:

i.Johan Fredrik Oscarsen Fager, B: 08.september.1893 in Solvorn, Luster, S&F
ii. Ludvig Kristian Oscarsen Fager, B: 29.juli.1895 in Solvorn, Luster, S&F
iii. Karl Oscarsen Fager, B: 21.november.1897 in Solvorn, Luster, S&F

Da Sivert giftet seg var han vegarbeider, da Hanna ble født var han Jernbanearbeider og de bodde på Fagerheim
Child of Karen Kristina Aslesdtr. Søhol and Sivert Olsen Svensaas is:

i.Hanna Andrea Sivertsdtr. Svensaas, B: 27.august.1907 in Solvorn, Luster, Sogn og Fjordane, D: 06.desember.1986 in Austevoll, Hordaland, M: Ferdinand Hansen Djupevåg, 04.juni.1931 in Møkster,Austevoll, Hordaland[3].

Håper noen kan hjelpe. Har sett i kirkebøkene for Hafslo/Digitalarkivet/DisNorge

mvh

Ellen Gilhuus

Jon Sværen
Innlegg: 327
Registrert: 28. januar 2006 kl. 21.42
Sted: BERGEN

Re: Familien Fager/Fagerheim

Legg inn av Jon Sværen » 14. november 2009 kl. 0.45

Då du var innom Digitalarkivet, har du sikkert sett navnet Lars E. Øyane. Han er bygebokforfattar for Luster Kommune.
Sjølv om han no er i Bayeren i Tyskland, vil du nå han per e-post. Sjå heimesida til Luster Kommune der du finn Lars som ansatt i kommunen.

Lykke til !

Ole Heggelund
Innlegg: 15
Registrert: 29. november 2004 kl. 11.01
Sted: ÅRNES

Re: Familien Fager/Fagerheim

Legg inn av Ole Heggelund » 20. oktober 2012 kl. 13.13

Hei, jeg kom tilfeldigvis over ditt innlegg i dag. Du har kanskje fått svar forlengst, men jeg gjør et forsøk likevel. Jeg driver litt med slektsgransking på min kones farsside på Manger og da dukket "din" Ludvik Kristian Oscarsen Fager opp. Dette er hva jeg vet så langt:
Han gifter seg i Nykirken i Bergen den 27.11.1926 med Elida Johanne Solen f. 16.07.1897 fra Manger. Kilde: Ministerialbok nr. D8 for Nykirken (1926-1934), Ekteviede s. 5. Hva som skjer etterpå med Ludvik Kristian vet jeg ikke - enten skiller de lag eller så dør han, for Elida Johanne gifter seg på nytt den 05.09.1936 i Domkirken i Bergen med Peder Elias Halvorsen fra Sæle i Øygarden (sin avdøde søsters mann). Hun dør den 28.03.1953 på Haukeland sykehus i Bergen og er gravlagt på Hjelme kirkegård i Øygarden.

Takknemlig hvis du har flere opplysninger om Ludvik Kristian.

Svar

Gå tilbake til «Luster»