Edvard Jensen Liljedal

Moderator: MOD_Sogn_og_Fjordane

Svar
dn16135
Innlegg: 3
Registrert: 9. september 2005 kl. 14.42
Sted: TRONDHEIM

Edvard Jensen Liljedal

Legg inn av dn16135 » 10. oktober 2005 kl. 14.42

Lurer på om noen kan gi meg opplysninger om Edvard Jensen Liljedal f.1853,og Randi Nilsdtr. Grinde f.1850
Håper da og få opplysninger om foreldre,besteforeldre og alle søsken i desse familier.


Har også hørt om en Appolonius Liliendahl eller noe lignende,som skal være en av mine forfedre. Finnes det noen som har opplysninger om han,og om han kan kobles til Edvard eller Randi? Trolig kommet fra Danmark til Leikanger i Sogn.

Svar kan også sendes på mail til:runeskalde@gmail.com

dn06606
Site Admin
Innlegg: 1088
Registrert: 10. oktober 2004 kl. 18.39

Re: Edvard Jensen Liljedal

Legg inn av dn06606 » 10. oktober 2005 kl. 23.54

Jeg finner dem i Leikanger bygdebok II, ættesoga; Roald Lyngvær; Leikanger bygdeboknemnd 1979

På side 662 om gården Feidje nevnes Randi (1850- ) som datter av Nils Torson Feidje og Randi Hansdatter Feidje, Grinde. Foreldrene var ugift. Moren bodde tidligere med Peder Ellingson Straumsnes.

På side 53 om gården Holum nevnes Randi Nilsdatter Feidje gift 1876 med Edvard Jensson Liljedahl, Holum. Det står at Edvard var lærar, og at de flytte til Stegen, truleg Steigen i 1876.

Foreldrene til Edvard er på side 52 oppgitt å være Jens Larsson Slinde, Sogndal 1822- , gift 1852 med Gjertrud Johanna Edvardsdatter Liljedahl, Halland. Edvard har 9 søsken. Halland er i samme boka og kan trolig følges videre.

Jeg har ikke tid til å forfølge dette videre akkurat nå. Du burde raskt kunne få boka fra biblioteket. Gi i motsatt fall beskjed, så skal jeg fortsette senere.
mvh Jan

Svar

Gå tilbake til «Leikanger»