Etterkommere til Pedersen og Clausen (Klausen) fra Kinn

Moderator: MOD_Sogn_og_Fjordane

Svar
dn18352
Innlegg: 105
Registrert: 8. desember 2004 kl. 19.24
Sted: GIBOSTAD

Etterkommere til Pedersen og Clausen (Klausen) fra Kinn

Legg inn av dn18352 » 4. mars 2012 kl. 17.37

Har tidliger fått god hjelp fra Torodd da jeg etterlyste personer fra gården Voulen, se link:
https://slektsforum.slektogdata.no/view ... highlight=

Men jeg ønsker nå å finne etterkommerne til disse personene og tenker det da er lurt å legge ut nytt emne.

Arne Knutsson hadde 3 sønner; Peder Mads, Klaus Andres og Anders Matias.
Peder Mads har jeg ikke funnet i andre folketellinger enn 1865 i Kinn.
Anders Matias er min forfar og hadde 2 sønner og her har jeg nå fått oversikt (takk til Torodd)
Klaus Anderas har jeg fått navn på alle hans barn (takk til Torodd):
- Samson Olai f. 1848 - har ikke funnet etterslekt.
- Aksel Andreas f. 1850 - dro til Amerika.
- Peder f. 1854 - har ikke funent etterslekt.
- Salomon Kornelius f. 1854 - fant han i 1900-tellingen Kinn m. 2 døtre (Emilie og Hanna)
- Sesilie Karloline Andrea f. 1857 - ikke funnet etterslekt.
- Amalie Bolette f. 1860 - ikke funnet etterslekt.
- Karen Andrea f. 1863 - ikke funnet etterslekt.
- Karl Elias f. 1867 - ikke funnet etterslekt.

Da håper jeg at noen har opplysninger om disse personene :-)

Rigmor Jensen

Brukeravatar
dn03738
Innlegg: 2603
Registrert: 14. juni 2008 kl. 11.27
Sted: OS

Re: Etterkommere til Pedersen og Clausen (Klausen) fra Kinn

Legg inn av dn03738 » 7. mars 2012 kl. 19.09

Hei igjen, Rigmor!

Du kan neppe ha funne Peder Mats Arnesson i FT1865, for han døydde same år som han var fødd, i 1820 (høgre side) 8) : http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-346

Helsing Torodd

Brukeravatar
dn03738
Innlegg: 2603
Registrert: 14. juni 2008 kl. 11.27
Sted: OS

Re: Etterkommere til Pedersen og Clausen (Klausen) fra Kinn

Legg inn av dn03738 » 7. mars 2012 kl. 19.33

Karen Andrea Klausdotter (f. Kinn 1863) gifta seg i Johanneskirken i Bergen i 1907 med Ole Ivarsson frå Bruland i Førde (nr. 89): http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-152

Her er dei og ei pleiedotter i 1910: http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft ... 6708003971

dn18352
Innlegg: 105
Registrert: 8. desember 2004 kl. 19.24
Sted: GIBOSTAD

Re: Etterkommere til Pedersen og Clausen (Klausen) fra Kinn

Legg inn av dn18352 » 8. mars 2012 kl. 11.18

Takk igjen Torodd. Men hvor er det du finner disse opplysningene? Jeg har søkt på navnene i digitalarkivet, men får ingen treff. Leser du i skannede kirkebøker eller er det andre søkemotorer som jeg ikke vet om?

Rigmor Jensen

Brukeravatar
dn03738
Innlegg: 2603
Registrert: 14. juni 2008 kl. 11.27
Sted: OS

Re: Etterkommere til Pedersen og Clausen (Klausen) fra Kinn

Legg inn av dn03738 » 8. mars 2012 kl. 19.20

Når det gjeld Peder Mats, prøvde eg først å finne han i FT1865. Då eg ikkje fann han der, søkte eg i registeret over konfirmerte i Kinn 1822-35 http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcen ... etanr=6237

... pluss tilsvarande for 1835-40 som eg nettopp har registrert, men som ikkje har komme på Digitalarkivet enno. Heller ikkje der fann eg han, og då tenkte eg at han mest sannsynleg døydde som barn.

Då begynte eg å leite i skanna kyrkjebok blant døde. Eg starta med fødselsåret, og der var han.

* * *

Ekteskapet til Karen Andrea fann eg (så vidt eg hugsar) fordi eg gjorde søk i registera for Bergen. Det er ein naturleg stad å leite etter sunnfjordingar, for svært mange reiste dit i ungdommen. Kombinasjon av erfaring og flaks, altså.

* * *

Eg har leitt ein del etter syskena til Karen, utan å finne andre enn Salomon, som blei buande på Kinn, og han har du jo frå før.
1900: http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcen ... =2596#ovre
1910: http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft ... 6734002507

* * *

Sesilie f. 1857 er ikkje hos foreldra i 1865. Truleg var ho då død som barn, så eg ville ha leitt blant gravlagde frå 1857 og utover.

Tilsvarande for Peder f. 1854.

* * *

Amalie og Karl: Eg ville ha begynt med å leite etter konfirmasjonen. Amalie var fødd i 1860, så eg ville ha leitt frå 1874 og inntil ca. 1880. Tilsvarande for Karl. Viss eg ikkje fann konfirmasjonen, ville eg ha leitt blant gravlagde.

* * *

Aksel gifta seg og fekk barn i 1877, men kor han blei av etter det, er ikkje godt å seie. Samson f. 1848 levde òg i 1865, men eg finn han ikkje seinare. Dei kan sjølvsagt vere døde før 1900.

Men eg tippar på at nokre av syskena emigrerte. Sildefisket slo feil på 1870-talet, og det blei naudsår og etter kvart ei enorm utflytting, både innan- og utanlands.

Eg har søkt i emigrantregisteret for Kinn-folk over Bergen utan å finne noko:
http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcen ... etanr=1335

Men det treng ikkje å bety at dei ikkje utvandra. Dei kan ha reist andre vegar enn over Bergen, og det er heller ikkje sikkert at emigrasjonen er registrert nokon stad. Eg har funne ei rekkje sysken av mine eigne oldeforeldre som busette i USA utan at eg har klart å finne noko som helst i norske emigrantregister.

Du bør undersøkje kyrkjeboklistene over utflytta frå Kinn prestegjeld, men ver merksam på at dei er svært ufullstendige.

Som sagt var det òg mange sunnfjordingar som busette seg i Bergen. Mange reiste òg til Nord-Noreg. Men eg har leitt utan å finne nokon fleire i FT1900 og -1910.

Det kan tenkjast at det finst skifte etter eitt eller begge av foreldra. Det finst i så fall hos Statsarkivet i Bergen. Viss du har dødsdatoane til Klaus Arnesson og Elen Sørensdotter, kan du spørje arkivet om dei kan undersøkje. Viss du er heldig, står det kor arvingane budde.

Lykke til!

Brukeravatar
dn03738
Innlegg: 2603
Registrert: 14. juni 2008 kl. 11.27
Sted: OS

Re: Etterkommere til Pedersen og Clausen (Klausen) fra Kinn

Legg inn av dn03738 » 8. mars 2012 kl. 19.45

Og så ein godbit som eg har klart å grave fram frå ein haug med papir ...:

Eg har følgjande referat frå ei rettssak (tåpeleg nok ingen skikkeleg kjeldereferanse). Det er skrive med mine eigne ord, slik eg har klart å tyde meg til det.

* * *

Lene Kinnesund (knapt 56 år, gift med Karsten Salomonsson, gardbrukar i Eikefjorden), som styrte krambua i Kinnesundet, hadde meldt Olai Andersson Kinn (17 år) og Salomon Klausson Kinn (16 år) for to tjuveri:
1. før påske 1870: 108 skilling frå krambua
2. i desember 1870: 4-5 merker bladtobakk

Forhøyr hadde vist at Olai, Salomon og broren Aksel Klausson (20 år) hadde vore hos Lene for å få betaling for noko arbeid. Då hadde dei sett noko pengar som låg laust på disken bak eit panel som skilde krambua frå skjenkjestova. Lene gjekk frå krambua og låste.

Olai bøygde til sides eit panel slik at Salomon kunne stikke armen inn og ta pengane. Aksel heldt vakt ved vindauget til skjenkjestova. Olai og Salomon fekk 28-30 skilling kvar, Aksel 36 skilling.

Ein søndag hadde Olai sett gjennom eit vindauge i krambua at det låg tobakk i ein pult utan lòk. Han og Salomon gjekk tilbake om kvelden då det var mørkt. Olai slo ut ruta og tok det han meinte var litt over to merker tobakk. Olai og Salomon delte det mellom seg og gav nokre blad til Aksel.

Salomon fortalde om tjuveria til Johan Gregoriusson Kinn (18 år), som òg fekk bittelitt tobakk. Johan fortalde Lene at det var Olai og Salomon som hadde stole.

Lene sa seg nøgd med å få tilbake 96 skilling og verdien av to merker tobakk. Ho hadde sjølv betalt 20 skilling per mark.

Begge tilfella vart rekna som simpelt tjuveri. Aksel var berre delaktig i det siste.

Dom:
Olai fekk 32 dagar på fangekost i fengsel.
Salomon fekk 24 dagar på fangekost i fengsel.
Aksel fekk 8 dagar på vatn og brød i fengsel.

Erstatning: Olai og Salomon skulle betale solidarisk 1 spesidalar og 16 skilling, Aksel solidarisk med dei andre 96 skilling.

* * *

Grunnen til at eg har notert dette, er at Olai var bror til oldefar min, Tomas Andersson Kinn.

Her er forresten nettsidene mine, med litt forskjellig som kan vere av nytte eller interesse for deg: http://www.toroddkinn.name/

Beste helsing,
Torodd

dn18352
Innlegg: 105
Registrert: 8. desember 2004 kl. 19.24
Sted: GIBOSTAD

Re: Etterkommere til Pedersen og Clausen (Klausen) fra Kinn

Legg inn av dn18352 » 8. mars 2012 kl. 22.49

Tusen takk Torodd, nok en gang....helt fantastisk!!!!!! Aksel Klausen har e funnet, søkte på hans datter Salomine og da fant jeg dem i skipsreg. over emigrerte fra Bergen i 1878. De bodde i Iowa i 1880 og hadde da fått en datter til, Jakobina.

E skvatt litt da e leste historien din om de 3 guttene. Min forfar fra Kinn heter Olai Andersen (sønn av Anders Mathias Arnesen) og e trodde først det var han som var på raid :-) Slike historier er jo en skattekiste !!

Så fint at du gir tips om sider e kan søke i og info om at flere dro til Bergen, USA og nordover pga nødsår. Det er slikt e i vet. Har lest mye om nord-norsk historie men ikke om Sogn og Fjordane. Får sette meg inn i historien der også :-)

Min tippoldefar reiste til Værøy (nordover) og giftet seg. De fikk første barnet i 1887 (min oldemor). Han ble enkemann og alene med 5 døtre i 1898. Etter mye leting har e klart å finne etterslekt til min oldemors søstre.

Da vil e sjekke ut dine nettsteder Torodd og takk nok en gang for uvurderlig hjelp :D

Svar

Gå tilbake til «Flora»