etter slekta til mikal Johanson Revheim

Moderator: MOD_Hordaland

Svar
57555
Innlegg: 95
Registrert: 22. oktober 2011 kl. 12.23
Sted: MOI

etter slekta til mikal Johanson Revheim

Legg inn av 57555 » 12. april 2012 kl. 18.11

Jeg sitter med folketllingen 1910 på min olderfar fam Mikal Johannes Revheim f 29/6-1847 på Huus, Han var gift tre ganger, var forpakter på 3 bruk på Tveiten, utdannet agronom, Ser min farmor Ragna Mikalsdatter Revheim Kilgreen F 12/8-1896 har skrevet inn Johanna Jakobsdatter som sin mor PÅ VIELSATTESTEN, HUN VAR GIFT MED ARTHUR EMANUEL VIDERS KILGREEN F 15/8-1894 . Jeg lurer på hvem som var far og mor til min olderfar Mikal Johanson Revheim f 29/6-1847, han bodde på Tveiten i Alversund ,,var dette en gård. De sier huset er verneverdig JORD OG EIENDOM I HARDANGER BLE FORPAKTET TILBAKE TIL STATEN AV MIN FARMOR RAGNA , Mikal JOHANSON Revheim hadde 18 barn og VAR GIFT 3 GANGER hAN VAR OGSÅ KIRKETJENER I ALVERSUND KIRKE..
hvor er han og hans hustru Johanna begravet.

Carsten Henrik Schanche
Innlegg: 3416
Registrert: 9. desember 2004 kl. 18.49
Sted: JESSHEIM

Re: etter slekta til mikal Johanson Revheim

Legg inn av Carsten Henrik Schanche » 12. april 2012 kl. 18.28


Carsten Henrik Schanche
Innlegg: 3416
Registrert: 9. desember 2004 kl. 18.49
Sted: JESSHEIM

Re: etter slekta til mikal Johanson Revheim

Legg inn av Carsten Henrik Schanche » 12. april 2012 kl. 19.13


57555
Innlegg: 95
Registrert: 22. oktober 2011 kl. 12.23
Sted: MOI

Re: etter slekta til mikal Johanson Revheim

Legg inn av 57555 » 15. april 2012 kl. 17.48

TAKKER FOR OPPLYSNINGENE, DE HAR VÆRT GIVENDE FOR MEG, JEG KOMMER VIDERE I MIN SLEKTSGRANSKING, HAR KOMMET TIL TIPP, TIPP OLDER FORELDRE, DE VAR GARDBRUKERE, OG PÅ MIN FARFARS SIDE VAR DE SKREDDERE, MIN FARMOR UTDANNET SEG TIL SKREDDER DA GÅRDENE BLE FORPAKTET BORT TIL STATEN IGJEN, DA FLYTTET FARMOR TIL BYEN, GIFTET SEG OG FIKK TRE BARN, HUN BLE GIFT MED EN UTDANNET KUNSTMALER, MEN DET VAR IKKE TIL Å LEVE AV, DET BLE FOR SPORADISK, HAN VAR SVENSK STATS BORGER, HAN FLYTTET PÅ SEG UTALLIGE GANGER, DET SISTE HUSET HAN HADDE SOLGTE HAN, OG REISTE TILBAKE TIL SVERIGE, FORLOT SIN KONE , SOM BLE SITTENDE IGJEN MED TRE BARN, OG UTEN BOSTED, HUN MÅTTE GÅ PÅ LEIEMARKEDET , MIN FARFAR LEVDE AV DET HAN HADDE OPPSPART,, OG DET MÅTTE VÆRE EN GOD DEL, JEG TROR HAN ARVET BOET ETTER SIN MOR SOM BODDE I STOCKHOLM, HUN VAR GIFT MED EN RIK MANN SOM DREV SKREDDER FORRETNING,, DETTE VAR IKKE MIN FARFARS FAR, MEN HANS MOR BLE ENKE ETTER HAN MIN OLDERMOR KRISINA BERTA,, HUN VAR 22 ÅR YNGRE ENN HAN, DE DREV FORRETNING I BRAHEGATAN 9 I STOCKHOLM,, DA HAN IKKE HADDE NOE PEILING I DEN FOPRRETNINGS BRANSJEN, HAN VENTET PÅ SIN KONE, MIN FARMOR , SOM VAR UTDANNET SKREDDER, HAN VILLE HUN SKULLE FLYTTE TIL STOCKHOLM , SAMMEN MED HAN, MEN DET BLE IKKE NOE AV, HAN HAR OPPGITT SEG SELV SOM UGIFT I STATS PAPIRENE I STOCKHOLM,MEN DET VAR EN BYROKRATISK LØGN, DE TOK IKKE UT SKILSMISSE, BOET TROR JEG IKKE ER OPPGJORT, DA DET IKKE MELDTE SEG NON ARVINGER, DET GIKK TILBAKE TIL STATEN. KAN MAN GJØRE KRAV PÅ ETT BO,SÅ LENGE ETTER,E LLER ER DET FORELDET.BRAHEGATAN 9 MÅ HA HATT STOR VIRKSOMHET , OG MANGE ANSATTE. I TIDEN 1880, TIL 1905, DA DØDE MIN EKS OLDERFAR.MIN OLDERMOR DØDE I 1937, SOM ENKE OG BODD I BRAHEGATAN 9 TIL SIN DØD, HUN HAR IKKE OPPGITT AT HUN HADDE EN SØNN, MEN SKREV SØNNEN PÅ SIN SØSTER,MEN MIN FARFAR GJORDE, HAN HAR OPPGITT HUN SOM SIN MOR I VIELSE ATTESTEN, HAN BODDE HOS SIN MOR SOM LITEN, MEN ER FØRT OPP SOM UEKTE BARN AV KERSTIN PERSDOTTER, MIN FARFAR ER FØDT 15/8 1894- DØD 1948 I POLEN VED DRUKNING, HANS YRKE VAR DA MASKINIST MEN HUN BEKOSTET UTDANNELSEN HANS, OG SØRGET FOR AT HAN HADDE PENGER, MEN I STATS PAPIRENE DØDE HUN BARNLØS, TRIST HISTORIE, DET KAN KUN BEVISES, VED Å TA EN DNA TEST, JEG ER VILLIG TIL Å TA DEN TESTEN, SLIK ER HISTORIEN, MIN OLDER MOR BESKYTTET SEG UNDER EN LØGN, SOM KOSTET VIDERE ARVINGER SKJORTA., NÅR IKKE ETT BO HAR ARVINGER GPR DET TILBAKE DET TIL STATEN, JEG ER GLAD JG HAR FUNNET UT AV DET, DET ER FORDI AT JEG HAR FUNNET UT AV DA EN MANN FRA STATS ARKIVET KOM PÅ DØRA TIL MIN SØSTER OG SA, " VET DERE IKKE AT DERE ER RIKE OG VELSTÅENDE.
HVORDAN SKAL JEG GÅ FREM ,FOR Å BEVISE DETTE,

gj03809
Innlegg: 1943
Registrert: 17. mars 2007 kl. 8.31
Sted: HAMMERFEST

Re: etter slekta til mikal Johanson Revheim

Legg inn av gj03809 » 15. april 2012 kl. 18.00

De fleste av oss synes siste setning i punkt 2 her er fornuftig og har noe for seg.
https://slektsforum.slektogdata.no/view ... hp?t=11709

Kjell

57555
Innlegg: 95
Registrert: 22. oktober 2011 kl. 12.23
Sted: MOI

Re: etter slekta til mikal Johanson Revheim

Legg inn av 57555 » 16. april 2012 kl. 15.48

Takk for svar på det jeg undret på, Takker og for at dere fikk meg inn i ett fornuftig spor, Det kan til tider bli mye gjetninger og fantasier når en går inn i slekts gransking . Opplysningene om hvordan man går frem var viktig for meg å få rett ledning på. Håper jeg for fremtiden ikke roter det så veldig til for dere.

57555
Innlegg: 95
Registrert: 22. oktober 2011 kl. 12.23
Sted: MOI

hvem er je\ohanna Jakobsdatter Revheim

Legg inn av 57555 » 18. april 2012 kl. 12.23

Kristine var ikke min farmor Ragna Mikalsdatter Revheims mor, f 12/8.-1896, Hennes far var gift tre ganger, og de døde etter hvert, Hvor er Johanna Jakobsdatter som var hans andre kone, og mor til min framor begravet, Hennes far er Michal Johanson Revheim f 1847 i Alvrsund utdannet agronom, Jeg vet ikke fødsel dato eller døds dagen på denne damen, og da er det vel umulig å finne ut av.

Svar

Gå tilbake til «Lindås»